Magnetic Island

11 december 2017 - Magnetic Island, Australië

Cairns --> Townsville

Als ik 's ochtends mijn hostel verlaat doe ik dat met gemengde gevoelens. Cairns is goed voor me geweest, ik heb veel gedaan en veel nieuwe mensen ontmoet. Veel van die mensen zijn mij echter al voorgegaan in hun reis naar het zuiden. Toch is er iets aan de stad, de relaxtheid, de nabijheid van het Reef dat mij een beetje droevig maakt als ik haar moet verlaten. Ik maak mijn eerste trip met de greyhound bus naar Townsville om vanaf daar de Ferry naar Magnetic Island te nemen.

Magnetic Island

Ik verblijf in het base Backpackers hostel op dit prachtige eiland. Het hostel is mooi opgezet met verschillende overnachtingsmogelijkheden. Zo kan je er kamperen maar zijn er ook luxe en minder luxe hutjes. Ik verblijf in laatstgenoemde. Het is het eerste hostel waarin ik verblijf waar geen kluisjes zijn voor je spullen. En jahoor dan loop je het gelijk op. Ik verlies mijn camera, waarschijnlijk gestolen uit het hutje. (en waar nog een aantal Cairns foto's op stonden) Maar daar houd de ellende niet op: mijn externe hardeschijf, die ik o.a. gebruik voor foto's en reisverslagen, besluit om ruzie te maken met mijn laptop waardoor ik niet meer bij mijn bestanden kan. Hulp op afstand van ICT wonder Ernst Bank is helaas ook niet mogelijk, want daarvoor is de Wifi te slecht. Narigheid komt in drieën want ook de oortjes van mijn mobiel besluiten het te begeven...

Knop omzetten en er het beste van maken dan maar hé. De volgende dag besluit ik om naar het centrum van het eiland te hiken. Heen en terug kost het me in totaal 6 uur, maar dat is het meer dan waard. In het midden van het eiland komen diverse bushtrails bij elkaar bij een oude legerbasis uit de Tweede Wereldoorlog. Vooral de oude observatietoren geeft een prachtig uitzicht over het eiland. Ook is het de plek met de meeste wilde koala's in Australië. Ik weet een van de slaapkopjes vast te leggen op foto; missie geslaagd!

's avonds is het tijd voor een pubquiz. Vooral de eerste ronden zijn erg moeilijk, met vragen over Australische TV series en sporten. Ik weet er weinig vanaf, en de twee Britse dames en een Duitse Jongen ook niet. Met de muziekronde op het einde weten we nog wat punten te scoren, maar het mag niet baten. We eindigen in de middenmoot.

De volgende dag is het alweer tijd om het eiland te verlaten, maar voordat het zover is; eerst nog even snorkelen met Eileen. Helaas spotten we geen schildpadden, die wel in deze wateren te vinden zouden moeten zijn. Vergeleken het Barrier Reef bij Cairns is het echter weinig bijzonders. Ik hoop op meer snorkel-geluk tijdens mijn aanstaande Whitsundays trip. Duzzz terug met de Ferry en weer de Greyhound bus, bestemming: Airlie Beach.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade