Sydney - Part II

26 november 2017 - Sydney, Australië

Mijn laatste dagen in Sydney staan vooral in het teken van de geschiedenis van de stad, en de kolonie. Dat en uitstapjes met andere backpackers die in het YHA Hostel in Sydney verblijven.

Eerst even over dat laatste. Na nog eens twee dagen in het Wake Up hostel in Sydney heb ik het daar wel een beetje gezien. Aangezien het YHA hostel in Katoomba mij dusdanig goed was bevallen, besluit ik om naar een hostel van dezelfde organisatie in Sydney te gaan. Op steenworp afstand van Wake Up, maar toch veel relaxter. Al is het maar vanwege het inbegrepen zwembad en bioscoopzaaltje.

Bij YHA Central wordt iedere avond een borrel met hapjes georganiseerd. En dat is ideaal voor een backpack - on a budget. Ook een goede manier om weer nieuwe mensen te ontmoeten. In YHA Central is het publiek wat meer divers, het zijn niet alleen maar jongeren. Zo ontmoet ik een Nederlandse ondernemer uit de achterhoek, die zich bezighoudt met het ontwikkelen van koffiepads. Ook zijn er twee oudere dames uit Zweden. Als ik hen vraag naar de migratiepolitiek van hun land trekken ze een ernstig gezicht. Ze maken zich grote zorgen...

Het wordt wat gezelliger als we naar een nabijgelegen bar vertrekken om deel te nemen aan een pubquiz. Het is een zootje ongeregeld, want het maakt niet uit hoe groot je team is. Uiteindelijk blijkt dat in ons geval ook geen voordeel op te leveren, want we eindigen met een van de grootste groepen in de middenmoot. Gezellig is het wel, en we verplaatsen ons naar de volgende locatie: een karaoke bar. Een Duitser met een behoorlijk accent die Wonderwall van Oasis tot zijn rekening neemt behoort tot de hoogtepunten. Ik moet er echter om denken, want de volgende ochtend vlieg ik naar Cairns.

O ja, de geschiedenis. Voor de geïnteresseerden volgt een zeer uitgebreid verhaal. Voel je vrij om af te haken ;-)